Pages

Click Me

Friday, 19 December 2014

Lelaki

Engkau lelaki,
ramai mata ke arah mu,
setiap langkah tutur kata dan pergerakan
Semuanya di nilai oleh mereka.

Engkau lelaki
Banyak tanggungjawab di bahu mu
Di fikiran sentiasa berfikir pelbagai benda
Tak semuanya mengerti dirimu.

Engkau lelaki
Persona mu menawan hati
Namun bukan mudah untuk dimiliki
Hati yang satu hanya untuk dia.

Engkau lelaki
Bukan sombong tapi tegas
Dalam itu kau penuh dengan kasih sayang
Kelembutan mu membuat aku terbuai.

Engkau lelaki
Tangan mu yang kasar dan berurat itu
Sentiasa membelai dan aku merinduinya
Membuatkan kasih aku bercambar lagi.

Engkau lelaki
Dada mu yang bidang itu
Menjadi tempat aku meluahkan perasaan
Yang sentiasa ada ketika aku sedih.

Engkau lelaki
Sentiasa melindungi ku
Sentiasa mencintai dan menyangi ku
Tanpa ada bermusim


No comments:

Post a Comment