Pages

Click Me

Monday, 28 September 2015

Hari Raya Korban.


Hello and Hai..

Hari ini nak update tentang hari raya korban yang lalu, dimana tengok para blogger lain gigih mengupdate maka kita pun nak update juga. Hehehe. Hari rabu tu dah mula masak juadah untuk berhari raya esoknya. Disebabkan semua kerja maka hanya aku seorang yang siapkan apa yang patut. Malam tu bila dengar takbir raya, sayunya rasa. Hari khamis tu dah raya disertakan sekali dengan jerebu sekali. Maka aktivitinya adalah makan dan makan dan tidur. Pakcik jiran sebelah bagi daging korban. 

Hari jumaat pergi klinik gigi ambil getah braces, sebabnya dah habis. Nasib baik pergi cepat lepas tu hujan. Dan aku terlupa bawak plastic bag getah tu sebabnya ada banyak jenis. Aku cuma cakap dekat akak tu yang getah paling kecik punya. Akak tu pergi ambik dan aku tengok sama. Ramai orang kat klinik hari jumaat tu.




Hari sabtu pulak, keluar pergi beli barang rumah sambil tu shopping untuk diri sendiri juga. Dah lama nak cari fece mask yang jenis keras bila dah kering tapi tak jumpa. Makanya aku pergilah survey satu kedai ke satu kedai. Sehinggalah aku masuk dalam satu kedai ini. Yang membuatkan aku nak beli sebabnya buy 1 free 1. Pergh!. Apa lagi, aku nyatakan jenis kulit aku pada sale girl tu dan dia pun suruh pakai jenis mask yang seperti gambar di bawah ini. Nanti ada masa aku sharekan pengalaman pakai mask tu.



Itu saja yang aku dapat sharekan pada entry kali ini, tiada apa yang menarik pun.

Selamat hari Isnin dan selamat melakukan aktiviti anda...

16 comments:

  1. Mask ni jenis peel off ke? How much? macam best je. Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kotak biru tu peel off, yang kuning tu tidak..yang biru Rm 62.00 dan yang kuning tu Rm 60.00..sangat best pakai yang biru tu, sila cuba..hehehe

      Delete
  2. eh samalah kite dlm process pakai getah hikhik.

    ReplyDelete
  3. patot la kulit flawless.. dah betahun lamanya x pakai mask.. hukkkk scrub lg laaa.. mau 4-5 tahun x scrub muka.. selalu scrub badan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tahu kulit kita flawless ni?. Hehehe..jangan lupa scrub muka k lepas tu pakai mask..hehee

      Delete
  4. tebuan kuneng tumpang hinggap sat....nk cari madu ade tak kt sini...kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dapat belum madunya?..heehehehe..nakal!..

      Delete
  5. Tak tahu pulak braces ada getah. Inchik S tak pernah cerita pun, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak semua yang pakai braces kena pakai getah...bergantung kepada masalah gigi seseorang itu..hehehe

      Delete
  6. aktiviti raya aku makan dan tidur hahaha...oh tu rahsia kecantikan dia eh pakai mask...hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..tak adalah rahsia kecantikan sangat...hahaha.

      Delete
  7. Patut la muka I macam permukaan tar ... tak penah pakai mask rupe nya ..kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. abg numan nanti beli dan pakai k..lepas tu mesti kulit akan lincin..hehehe

      Delete