Pages

Click Me

Friday, 5 May 2017

My ex and face my fear.


Image result for face my fear

Hello and Hai.

Hari ini, hari Jumaat 05/05/2017. Cantik tarikh hari ni lah! baru perasan. Ok never mind. Hari ini aku membuat keputusan untuk pergi ke tempat yang pertama kali aku jumpa dengan dia . Yup, daripada aku terbayang-bayang dengan perasaan yang susah nak pergi maka aku pergilah ketempat situ supaya hilangkan segala anasir-anasir yang tidak elok berkampung didalam hati dan pemikiran aku.

Jam 10.15 pagi aku pergi sana TAPI pakai seluar jean skinny, tshirt dan kasut biasa. Tidak dirancang untuk  pergi kesana. Umpama fazura main football pakai heel dalam gol and gincu. Nasib baik tak ramai orang cuma ada beberapa orang sahaja namun mereka memandang pelik kearah aku dan aku teruskan juga langkah. Yang penting confident walaupun tak bersedia untuk teserempak dengan dia dan ketika itu fikiran aku kosong, lantaklah terjumpa atau tidak dia kat situ.

Image result for gol and gincu fazura

Ketika aku belum memulakan langkah, bateri telefon tiba-tiba mati dengan sendirinya. Aku cubalah on kan balik, cabut bateri pasang balik masih tak boleh nak on . Oh damn! dah lah nak dengar lagu sambil berjalan dan pada masa yang sama  ambik gambar sikit untuk letak dalam blog ni namun hampa. Itulah adalah halangan bagi aku namun aku simpan fon dalam seluar aku dan  memulakan langkah masuk kedalam hutan rekerasi itu dengan penuh bersemangat dan tekad. Halangan sikit je tu.

Langkah demi langkah aku atur sambil menikmati kehijauan alam dan ketika itu satu persatu memori aku dengan dia terbang jauh jauh semakin jauh. Kenangan lalu sedikit demi sedikit hilang dan hilang. Aku rasa happy dan tersenyum sebab tiada bayang-bayang lagi. Best gila perasaan itu.


Image result for face my fear

Sehingga sampai satu stop point ni, aku ternampak sesorang dengan basikal cuma nampak belakang je tapi aku boleh agak dari susuk tubuh itu dia. Maka aku percepatkan langkah aku. Semasa sedang mengaturkan langkah tu entah macam mana aku boleh tertoleh kearah belakang dan pandang sekilas ke orang yang berada dibelakang aku, dan betul tekaan aku itu dia. Kami memandang satu sama lain dan lantas aku memandang kearah hadapan tanpa lagi menoleh ke belakang. Cukup saja sampai situ. Umpama orang asing di bumi yang sama. You know what i mean. Hahaha.

Aku meneruskan langkah sampai habis dan nasib baik tidak sesat sebabnya setiap simpang mempunyai 2 bercabang kena pilih satu samaada jalan pendek atau panjang. Maka aku pilih yang panjang. Setengah jam lah juga nak habiskan.

Aku rasa bangga dengan diri aku hari ni. Sepatutnya aku buat benda ni awal dulu tapi tidak punya kekuatan untuk lawan perasaan itu sebabnya aku lemah tidak mencuba untuk melawan perasaan yang datang dengan berani. Namun apakan daya benda dah berlalu tidak usahlah untuk di ungkitkan kembali. Semoga menjadi pengajaran dimasa akan datang.

Bagi aku yang mana aku terlalu baik untuk dia dan dia terlalu baik untuk aku.Titik!. Chill sudah bro!. 

Kepada anda yang mungkin terbaca dan mempunyai permasalahan yang sama, usahlah anda melarikan diri daripada masalah tapi hadapi masalah itu meski pun anda tidak kuat dan rapuh. Sampai bila harus mengelakan diri daripada semua benda kerana hidup harus diteruskan walaupun perit macam mana pun. Agi hidup Agi ngalaban.!

Sayonara.


6 comments:

  1. Alahai..boleh pulak terserempak kat situ..mesti awkward gila kan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun tujuan nak pergi situ terserempak dengan dia. hehehe..buat biasa jelah macam tak kenal, hahaha

      Delete
  2. Akward kan Carl...hehehe...sabau lah dik...U will meet someone that are suitable for you...;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks abang, sayang abang amir!..mmuaahhh

      Delete
  3. akward gila kalau sy jadi awk masa tu merah gila muka sy nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kehidupan namanya, samada suka atau tidak satu hari nanti kita pasti akan terjumpa juga dengan orang yang pernah kita kenal. Thanks singgah. Take care.

      Delete