Heart

Heart

Pages

Click Me

Sunday, 13 September 2020

Sayonara! My last entry.


How to say 'See you again' or 'Goodbye' in Japanese? and What does 'Sayonara'  mean? | JAPANESQUE CAFÉ

 Hello and Hai.

Welcome back to my entry guys!.

Setelah lama mendiam dan sibuk dengan hal-hal duniawi yang tak pernah habis ini.

Maka aku dah buat keputusan bahawa ini merupakan entry terakhir aku.

Langkah aku terhenti disini didalam menulis blog.

Buat kau orang yang kenal akan diri ku, aku mohon maaf andai pernah bergurau tidak kena tempat, terkasar semasa perbualan dan semua kesilapan yang pernah aku lakukan.

Mungkin pada waktu yang lain jika aku mempunyai kesempatan untuk update lagi akan aku lakukan.

Kepada anda semua, jaga diri baik-baik, jangan nakal-nakal..

Kepada yang baru break up, semoga sentiasa kuat dan terus memandang ke hadapan.

Kepada yang masih single, SINGLE IS AWESOME!.

Kepada yang tengah bercinta selamat bermadu asmara.

Tak kira dimana anda berada, sayangilah diri anda sebelum anda menyayangi orang lain.

Saya Carleed Danial dengan ini mengundurkan diri dari dunia blogger.

Selamat Tinggal Malaysia.

Sayonara...



Friday, 27 March 2020

#StayHome #Dudukrumah.

Hello and Hai.

Welcome back to my blog...

Dah berbulan aku tinggalkan dunia blog ni, konon nak mencari inspirasi dan diri sendiri katanya tapi terus menyepikan diri.

Dengan itu entry yang terakhir aku tuliskan pada bulan november tahun lalu.

Idea itu banyak cumanya tidak dapat nak dizahirkan dalam bentuk tulisan bagi tatapan anda semua (macam ada orang baca blog kita lagi). 

Seperti yang kita semua tahu sejak 18 Mac sudah bermulannya perintah kawalan pergerakan bagi rakyat Malaysia. Macam-macam gelagat manusia dapat kita saksikan tapi kebanyakannya adalah panic! 

Kerana salah mengerti tentang arahan perintah kawalan pergerakan, menurut mereka itu adalah perintah berkurung tidak boleh keluar rumah. Tapi sebenarnya boleh je keluar rumah kalau nak beli barangan keperluan asas lepas tu kau baliklah terus rumah.

Dengan face masknya out of stock sanitizernya juga manusia menjadi gelabah dan huru hara. Semuannya takut dan gelisah tapi ada yang santai sahaja seakan tiada hal yang berlaku.

Bagi aku kita tidak perlu panic, cuma ikut arahan dari pihak kerajaan kemudian mengikuti langkah-langkah penjagaan diri dari Kkkm sudah cukup seandainya semua manusia melakukan hal yang sama.

Maka, marilah jalankan tanggungjawab kita dan mendengar arahan dari pihak berkuasa dan semoga kita semua dilindungi daripada segala macam penyakit. Amin!.

Sayonara

Sunday, 1 September 2019

𝓒π“ͺ𝓡π“ͺ𝓢 π“œπ“ͺπ“ͺ𝓡 𝓗𝓲𝓳𝓻π“ͺ𝓱 1441

Image result for maal hijrah 1441

π’œπ“ˆπ“ˆπ’Άπ“π’Άπ“‚π“Šπ’Άπ“π’Άπ’Ύπ“€π“Šπ“‚.

Hello and Hai.

Sebelum menaip apa-apa aku nak ucapkan selamat hari kemerdekaan buat Malaysia tanah tumpah negaraku yang tersayang yang ke-62 #MalaysiaBersih. Alhamdulilah semalam kita sambut merdeka dan hari ini kita sambut Maal Hijrah. Maka Malaysia pun bercuti berturut-turut semuanya senang hati. Gituuu.

Seperti tahun-tahun sebelum ini malam kemerdekaan duduk sahaja dirumah tengok tv sahaja tanpa perlu keluar. Siapalah nak keluar dengan kita kan so duk je rumah. Nasib baik area rumah ada sambutan maka dengarlah juga bunyi bunga api.

Dah berhari-hari tak keluar rumah sebab malas nak hadap kesesakan lalu lintas. Biasalah wak duk melaka ni cuti-cuti macam ini nak pergi beli barang pun tak ada mood. Dah lah guardian ada sale sekarang ni, tak boleh jadi esok kena keluar beli barang jup. Hahaha.

Aktiviti hari Ahad ini tadi aku kemas laman depan kiri kanan belakang rumah sampai bersih cuma belum sempat nak siram pokok sebab matahari dah tinggi kulit jadi gelap walaupun dah pakai sunblock dah. Rasa sado lak bila buat kerja banyak-banyak ni. Hahaha.

Back to our topic, semoga tahun baru ini aku akan lebih baik daripada tahun sebelumnya, kena banyak jaga mata tundukan pandangan (hahahaha) dan benda-benda yang baik sahaja berlaku dalam hidup aku serta kalian juga ya. Kita semua manusia yang membuat dosa dan kesalahan namun itu bukan alasan untuk kita tidak mengubah diri kearah yang lebih baik.

Walaupun dimana sahaja anda berada jagalah diri, sayangilah diri anda kerana anda bergitu berharga. Usah ikutkan nafsu yang bergelora didalam diri yang hanya adalah sementara sahaja. Semoga kita semua menjadi manusia yang baik daripada semasa ke semasa. Sampai kita ketemu lagi andai umur panjang dan diberikan kesihatan..

Sayonara!.




Thursday, 20 June 2019

Penat.

Green leaves wallpaper #kazzimli #wallpaper



Hello and hai..

Aku rasa penat, penat dalam semua hal..

Penat menjaga hati orang tapi orang tak tahu..

Penat dalam menarik perhatian tapi tak perasan..

Nak yang macam mereka ada tapi sendiri tiada..Bohonglah cakap bila tengok orang bercouple ke keluar date hati ini terdetik lah nak juga macam tu..tapi sedar diri yang aku ni sejenis sendu maka mampu berhuhuhu je lah.

Penat melihat kerenah manusia yang penuh toksin

Dengan kepenatan mengharungi perasaan songsang ini lagi.

Tapi ends of the day aku sedar diri yang aku bukannya baik sangat pun, bukan perfect sangat pun bukan setia mana pun.

Jadinya dia macam win-win situation lah gayyytuuu.

Don't worry guy's aku ok je sahaja nak buat luahan perasaan kat sini..

Sebelum terlupa, SeLaMaT hArI RaYa MaAf ZaHiR dAn BaTiN buat anda semua andai terkasar bahasa dalam berkomen, terlupa balas komen atau apa sahaja.

Ok lah aku nak siapkan kerja jup lepas tidur, perut ni malam-malam lah juga nak lapar. selamat malam.

sayonara!.



Monday, 29 April 2019

Menuju Ramadan 2019.

Hello and Hai.

Sudah terlalu lama aku meninggalkan dunia blog, dunia yang aku fantasi bagi mimpi-mimpi aku. Kesibukan didalam dunia realiti membuatkan aku seakan melupakan dunia fantasi aku ini. Tiap kali nak menaip masa tu lah tak ada waktu yang terluang. Aduh.. 

Banyak yang sudah berubah dari tahun ke tahun samada ia menjadi lebih baik atau tidak kita sendiri yang menentukan perkara tersebut. Sekiranya ia tidak mencapai apa yang kita inginkan dalam kehidupan kita boleh mengubahnya menjadi lebih baik. Ingatlah bahawa tiada apa yang sempurna dalam dunia ini.

Tanpa kita sedar kita sudah pun hampir memasuki bulan ramadan yang tinggal beberapa hari sahaja. Semoga ramadan tahun ini adalah yang lebih baik daripada tahun lepas. Tak sabar rasanya nak puasa, merasai suasana puasa dan sebagainya. 

Semoga saya dan awak semua sentiasa berbahagia dan gembira tak kiralah dimana pun anda berada atau dengan siapa anda bersama. Sampai kita berjumpa lagi pada masa akan datang.

Sayanora,

Carleed Danial.


Sunday, 13 January 2019

Januari 2019.

Related image



Hello and Hai.

Selamat datang ke dalam dunia tahun baru 2019, hari ini dah masuk 13 hari kita semua di tahun baru. Macam mana dengan kehidupan kau orang?. Ada perubahan atau sama sahaja macam sebelum-sebelum ini. Bagi aku sendiri hari-hari aku sama cumanya bagi tahun baru ini aku ada matlamat yang harus dicapaikan. Diharapkan matlamat tersebut tidaklah hanya jadi sebagai angan-angan je. Hahahaha.

Biasalah awal tahun je bersemangat nak buat itu dan buat ini, nanti hujung-hujungnya erm macam tak ada apa pun yang terjadi. Hahahaha. Sekarang ini aku masih dalam cuti semester lagi dan result belum dapat penuh lagi. Omg! nervousnya kita wak, yang lain dah dapat result penuh aku je belum. Harapnya dapatlah semua pass hendaknya.

Dua minggu lagi sem baru akan bermula dan kehidupan akan bertambah busy. Buat masa sekarang ni aku tengah mencari bahan-bahan untuk membuat assignment supaya senanglah untuk aku buat nanti. Belum masuk sem result exam pun belum dapat, soalan assignment dah sampai dulu. Sekarangkan semuanya online, semua ada dalam sistem tu. Hahaha.

Sebenarnya banyak benda nak taip tapi tu lah bila mana dah hadap laptop ni semua benda dah lupa. Hahaha. Aku harap tahun 2019 dapatlah aku ada masa untuk diluangkan bagi menulis blog yang semakin lama semakin aku rasa sepi dan bersawang ini. Hahaha. Dan diharapkan juga para blogger yang lain pun ada masa untuk menulis blog. Rindu sebenarnya nak baca blog kalian. Hehehe.

Sampai disini sahaja dan diharapkan dapat berjumpa lagi dikemudian waktu nanti.

Sayonara..



Wednesday, 31 October 2018

Happy Birthday 30/10/2018.


Allah Selamatkan Kamu.
Allah Selamatkan Kamu.
Allah Selamatkan Kamu.

Happy Birthday To You.
Dear myself, happy birthday.

Asssalamualaikum,

Sudah terlalu lama tidak aku menulis apa-apa didalam blog ini. Minta maaf andai anda kebosanan membaca entri yang sama berulang kali, entri pasal putus cinta yang tak move on.

Alhamdulilah, birthday tahun ini aku dikurniakan dengan insan yang sayang dan ingat pada aku. Diawal pagi lagi aku sudah terima ucapan selamat daripada rakan-rakan yang rapat dengan aku. Berbeza dengan tahun lalu, hanyalah sepi dan menjadi tanda aras tamatnya hubungan aku dengan dia. Hahaha.


Pada awalnya aku kira mood aku akan swing apabila teringat peristiwa yang lepas namun Tuhan itu memang adil dan penyayang. Terjadi sebaliknya, satu hari penuh semalam aku menerima ucapan baik dari whatsapp dan media sosial. Terima kasih ya Tuhan kau kirimkan kepada aku insan sebaik mereka semua, sentiasa menceriakan aku dari pagi sehingga lewat pagi.

Aktiviti semalam makan-makan dengan keluarga dan potong kek untuk 3 birthday boy yang aku dah tempah minggu lepas. Borak-borak sampai tengah malm lepas tu berakhirlah majlis. Hahaha. Buat pertama kali aku buat decoration sikit main tampal-tampal kat diding. HAHAHA. 

Lantaklah nak bukan selalu pun kan setahun hanya sekali. Hahahaha. Bila lagi nak happy dan mengembirakan hati sendiri. Sekarang aku mengamalkan konsep happykan sendiri sampaikan berat badan pun dah menaik mencanak. Hahahaha.

Cukuplah tulisan sampai disini sahaja, semoga kita berjumpa lagi.

Sayonara. Xoxo.


Wednesday, 23 May 2018

Salam 7 Ramadan.




780 Likes, 25 Comments - r u q i y a (@ruqiyaimtiaz) on Instagram: Γ’€œRamadan Mubarak to all!!! may this Ramadan heal our hearts, cleanse our minds, and purify ourΓ’€¦Γ’€



Hello and hai.

Apa khabar awak semua yang tengah membaca ni?. Diharapkan anda semua sihat hendaknya supaya dapat berpuasa dengan sempurna. Tanpa sedar dah pun masuk 7 ramadan, macam mana puasa kau orang semua, ok ke ko?. Hahaha.

Puasa aku so far ok tak ada masalah, cuma tu lah bila time buka tu makan terlebih banyak. Tak kuruslah jawabnya macam ni, dah lah seluar semuanya tak muat. Macam mana nak beli baju raya ni kalau macam ni??. Hahaha

Cakap pasal baju raya, kau orang punya tahun ni warna apa?, Aku belum decide lagi nak pilih warna apa. Ramadan kali ini tak memasak pun, beli lauk kat bazaar je kalau masak pun membazir.

Apa yang best bila pergi bazaar bukan sebab pasal makanan je tapi dapat cuci mata sekali. Hahaha. Nasib baik tak terjumpa mana-mana ex tahun ni, harapnya tak adalah jumpa. hahaha. Ok la sampai sini sahaja, jumpa lagi.

Sayonara...


Monday, 7 May 2018

Hello May.


Hello and Hai.

Ketika entri ini ditulis saya sudah pun selesai menjawab final exam. Macam biasa dah namanya exam ada soalan yang membuatkan saya berfikir lebih 5 kali sampaikan 'pengawas' dewan exam tu pun dah cam muka saya, 'budak paling last keluar'. Hahaha.

Dah habis exam saya gunakan untuk tengok movie, makan, minum,dengar lagu kecuali tidur masih ada masaalah tak boleh tidur. Hahahaha.

Minggu depan dah ada pilihan raya, kemudian dah puasa. Erm, cepat masa berlalu. Macam mana dengan persiapan anda semua bagi menyambut ramadan?. Saya dah beli stok kurma dan adalah kemas rumah sikit-sikit sebab masa exam hari tu tak sempat nak kemas.

Awak semua dah ganti puasa belum?, Hehehe. Hari Rabu ni dah sampai masa untuk kita mengundi dan ini kali pertama saya sebagai rakyat Malaysia mengundi, wow! rasa dah dewasa dah wak. Kalau sebelum ini tengok sahaja orang pergi mengundi dan kali ini diri sendiri yang pergi mengundi lak.

Maka dengan itu, sebelum pegi mengundi dapatkan sedikit informasi apa yang perlu dibuat semasa proses pengundian berlaku. Nanti tak adalah gelabah lak kan masa sampai kat tempat megundi tu. Hehehe...

Cukup sahaja sampai sini sahaja, kalau ada masa nanti sebelum puasa akan update entry yang lain pula. Selamat mengundi wahai rakyat Malaysia!. 

Sayonara.








Tuesday, 5 September 2017

Bad Genius Review.


Image result for bad genius

Hello and Hai.

Sepatutnya aku tengok bad genius ni sebelum aku final exam lagi. Tapi apakan daya waktu tayangannya tidak sesuai dengan jadual aku, maka aku pun tangguhkan niat itu.

Aku tertengok trailer dia semasa nak tidur, terus aku tak jadi nak tidur. Hahaha.

Makanya. beberapa hari sebelum raya haji hari tu aku saja-saja tengok waktu show untuk bad genius. Sekali tengok kul 11.00 a.m! wow. Apa lagi, terus bersiap dan pergi beli tiket. Sekali lagi terkejut, murahnya tiket, Rm 9.00 sahaja. Murahnya wak, nasib baik cover muka terkejut aku.

Ingatkan hari biasa tak ramai orang tapi agak penuh cinema. Lama sangat tidak masuk cinema, rasa excited wak.

Boleh dikatakan bad genius ni campur semua menjadi satu, kelakar, marah, sedih, benci, penipuan, kebenaran, kejujuran, ketamakan dan semuanya. Tak ada satu minit pun dalam cerita ini akan membuatkan kau orang rasa boring. Tak ada!. Lepas habis satu part akan terus sambung satu lagi part membuatkan kau berdebar.

Yes! Aku berdebar gila masa part dia meniru tu umpama aku pulak yang meniru dan kau berada didalam situasi yang sama dengan mereka semua.

Meh sini aku ringkaskan cerita dia macam ni,

Bad genius adalah sebuah cerita yang mengkisahkan seorang pelajar perempuan bernama Lynn yang daripada sekolah biasa berpindah ke sekolah swasta atas suruhan ayahnya yang merupakan seorang guru supaya mudah untuk Lynn melanjutkan pelajaraan di luar negara. Disebabkan kepandainya lynn yang mendapat grade 4.00 setiap sem maka dia diberi biasiswa.

Disekolah yang sama juga terdapat seorang lagi genius yang bernama Bank, anak kepada pencuci pakaian. Tahap kepandaian mereka sama dan dapat biasiswa. Aktiviti bad genius terjadi dimana Lynn menolong kawannya Grace didalam peperiksaan exam maths. Dari situ Grace memberitahu kepada boyfriendnya iaitu Pat yang mana lynn telah menolongnya.

Maka, Pat telah memberikan idea supaya lynn menolong mereka yang tidak pandai dalam exam supaya lulus. Disebabkan Lynn pandai bermain piano, jawapan mereka diberikan secara dalam bentuk gerakan tangan.

Akhirnya terkantoi juga, Lynn tertangkap menolong kawan dia dalam exam. Lynn pun tidak lagi buat aktiviti tersebut setelah diketahui oleh ayahnya sendiri. Namun, setelah didesak oleh Grace untuk lulus didalam STIC exam membuatkan Lynn fikirkan balik apa yang perlu dilakukan.

Lynn dan Bank mengambil peperiksaan tersebut di Australia dan ketika itulah kemuncak cerita ini yang membuatkan kau tidak senang untuk duduk diam-diam.

Persoalannya disini, berjayakah Bank dan lynn menghantar jawapan tersebut ke thailand?.
Adakah mereka akan ditangkap kerana membocorkan jawapan?. Apa yang akan terjadi kepada nasib mereka?.

Kepada yang belum tengok, sila tengok!. Daripada tengok anabell yang tidak seram langsung dan tergantung tu baik kau tengok bad genius. Terbuka sikit minda yang tertutup itu. Hahaha.

Ok lah sampai sini sahaja, Jumpa lagi.

Thursday, 3 August 2017

You Can Do Better.



Related image


Terjatuh tersungkur terluka namun tidak serik.

Tetap juga ingin mencuba walaupun tahu ia perit.

Tidak pernah belajar dari pengalaman masih teruskan lagi

Walaupun berkali berpatah hati namun tiada kesan

Tersungkur lagi padan muka.

Masih juga berdegil tidak mengerti.

Cukup cukuplah namun bila ia pulih mencari jalan untuk terluka lagi

Seakan sudah hilang ingatan tentang yang terjadi

Sungguh jahat perasaan ini.

Tetap tersuka pada orang yang salah

Argh!!! kehidupan apakah ini?. Bala apakah ini?.

Padan muka.

Padan muka.

Padan muka.

Hati sebak dan sebak dan sebak

Ingin menangis tiada air mata

Hati bagaikan ingin pecah

Perasaan berkecamuk dan keliru

Teruskan atau putus.?

Argh!. Masih tiada ketetapan mood.

Sayonara.