Heart

Heart

Pages

Click Me

Sunday 22 February 2015

Sendiri


Biarkan aku sendiri,
menempuh jalan yang penuh berduri
Walaupun sakit tapi rasa puas
Derita itu biar aku sendiri yang tanggung.


Biarkan aku sendiri,
di tengah kesibukan manusia
Aku rasa terasing dan sendiri
Membawa langkah dan haluan yang berbeda.


Biarkan aku sendiri,
walaupun hati dan perasaan ini sakit
Aku tahu mana mencari penawarnya
Jika hati lain yang sakit aku buntu.


Biarkan aku sendiri,
meniti kehidupan di garis akhir masa
Tanpa mereka-mereka disisi
Aku tetap rasa bahagia dan gembira.


Biarkan aku sendiri,
Walaupun darah dan terluka
Ditambah dan di tabur pasir
Aku masih tetap tersenyum.

Biarkan aku sendiri,
aku tak ingin mengharap dan terlalu yakin
Pada sesuatu yang belum pasti
Rasa penat dan lelah hidup ini.


Biarkan aku sendiri,
membawa diri yang hina ini
Ke tempat yang aku ingin tuju
Yang pasti ia baik untuk ku.


5 comments:

  1. jangan khuatir, dikau tidak bersendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak rasa bersendirian sebabnya kan ada awak untuk saya. hehehe

      Delete
    2. i mmg sentiasa available untuk sesape... its okay if im cry, as long as i can see u happy

      Delete