Heart

Heart

Pages

Click Me

Monday 8 December 2014

kehidupan

Kadang-kadang dalam kehidupan tiada nokhta
Ada masa sedih ada masa gembira
Rasa penat jemu bosan tiada perasaan
Bila hidup tiada rasa
Hanya ada kosong dan kosong dan kosong
Tiada keindahan seindah bunga sakura
Yang kembang dan gugur pada masanya
Membuatkan manusia teruja melihatnya
Bila tiada rasa dan keserasian
Semuanya kosong putih
Tiada warna yang melingkari setiap waktu
Yang hanya ada tiada rasa
Bagaikan hidup tiada matlamat
Umpama hidup tapi tidak bernyawa
Ingin aku pergi tapi kemana?
aku pergi tapi inikah jalanya?
membuatkan fikir dan fikir
Akhirnya aku disini juga
Aku tidak pergi tidak semestinya aku masih disini
Biarkan khyalan aku pergi melayang
Mengikut nyayian angin di atas sana
Biarkan jasad aku kaku disini
Ingin di luah terasa serba salah
Bila di pendam aku yang gelisah
Kepala bagaikan nak pecah
Terasa urat di kepala berdenyut setiap saat
Buatkan aku diam membisu
Cuba menahan sakit tidak terpalang
Tiada yang mengerti bila tak mengalami
Hidup selagi bernafas.



No comments:

Post a Comment