Heart

Heart

Pages

Click Me

Saturday 27 December 2014

Diari Plu 27/12/2014

Dear Dairy,

Al kisahnyakan pagi tadi aku pergi popular dekat jusco. Jusco baru buka ketika itu. Memang tak ramai orang dan macam biasa pak guard atau pekerja kat situ akan cakap selamat datang bila kau masuk dan terima kasih bila kau keluar samaada kau beli barang atau pun tidak. Itu dah jadi adat al maklumlah Jepun kan.

Bila dah sampai popular tu memang bertapa berjam2 pun tak pe sebabnya banyak buku yang matured boleh baca satu persatu daripada pelbagai jenis genre. Aku rasa adalah dalam setengah jam atau pun lebih aku bertapa. Dan aku mula bergerak ke rak buku2 novel melayu, dan secara spontanya aku ternampak seorang laki ni macam handsome je. Jadinya aku pun pandang dan aku nampak dia dengan bini dia kot. 

Si laki tengok apa entah dan sini bini pun g tengok novel. Dan aku dari rak belakang pergi ke rak depan nak tengok buku. Tapi tak sebaris dengan bini dia tu. Bila dia tengok aku pergi ke rak sebelah depan dia pun datang ke arah bini dia sambil panggil 'sayang'. Cara dia tu dapat aku baca yang dia macam ingat aku nak t bini dia. Dah lah kita orang pakai baju cardigan pulak tu nasib baik warna lain2. 

Aku dah perasan macan tu aku beralih kearah lain tengok novel english lak. Rasa nak ketawa pun ada. Dalam hati aku berkata 'saya tak nak mengurat bini abang tapi saya nak mengurat abng.' Nak kata handsome sangat biasa, suara serak2 basah. Sekali pandang macam hisyam hamid. Warna kulit pun seakan sama.

Itulah susahnya kalau aku dah dilahirkan dengam muka macho ni. Nak buat macammana. Patutlah orang tak berani nak mengurat aku. Hahahaha. Perasan betul engkau. Ok lah sampai sini sahaja ya. Cuaca kat tempat aku panas. Tempat kau orang macam mana?.



Sayonara....

No comments:

Post a Comment