Heart

Heart

Pages

Click Me

Monday 12 January 2015

Diari Plu 12/01/2015

Dear Diary,

Hello and hai. Selamat hari Isnin. Semalam birthday datuk siti. Happy birthday to you!. Allah selamatkan kamu!. Semoga panjanh umur di murahkan rezeki dan kesihatan.

Semalam pergi window shopping, tengah best2 tu tengok baramg sekali terpandang pada dua orang ni yang aku memang kenal sangat dah lama tak bersua muka. Yang pertama adalah senior aku kat kolej tapi lain bidang dan satu lagi kawan senior aku.

Pertemuan tak di sangka apabila aku add senior kat fb, masa tu belum tahu kami sekolej dan senegeri. Bila dia accept aku, kita orang pun berbalas chat bagai. Sebab handsome lah aku add. So aku pun mula lah tengok maklumat dia kat fb, rupanya sama kolej. Dah ketaq kepala lutut aku. Kolej ni bukan besar mana pun kan.

Aku selalu terserempak dengan dia kat library, dia buat assignment kat situ,tempat favourite dia. Banyak kali aku ternampak dia tapi yang bagusnya dia tak perasan aku, asyik tunduk je tengok laptop. Sampaikan kawan2 perempuan aku pun dah syok tengok dia. Dia jenis malu2 tapi mahu. Agak alim tapi nakal. Hehehe.

Langit tak selalunya cerah ' bunyi petir sambung menyambung'. Nak di jadinya ceriter satu hari tu aku temankan kawan aku gi print kat library. Bila dengan semangatnya sambil tersenyum lebar macam duni ini aku yang punya, bila buka je pintu tu, aku ternampak dia pun mendongakan muka dia memandang ke arah pintu. Maka mata kami pun bertembung mata. Dia nampak tersentak memandang aku. Aku control cool je pada hal dada aku dah berombak tsunami dah.

Dah tempat print tu betul2 kat depan. Maka dia memang jelaslah pandang aku dan aku pandang dia. Aku buat muka selamba je lah. Dan malam tu kami berchat, dia tegur aku dulu, dia cakap macam pernah terserempak je tadi kat library kolej, kau ke tu?. Agak lambat aku balas aku nak balas, akhirnya aku cakap ye kita sekolej dan blah blah setelah aku penat bermain pusing2 kata dengan dia.

Sejak peristiwa itu, aku pun tak chat dengan dia lagi. Ada pun berapa kali je kalau dah tergatal tangan send chat kat dia. Hahaha. Dan lama kelamaan aku dah tak nampak dia lagi samapi lah aku final sem. Aku ada tanya kat fb kemana menghilang dia tak balas pun. Akhirnya menyepi dan membawa hidup sendiri.

Dulu dia dan kawan dia ada blog tapi sekarang tak aktif lagi dah. Muka dia comel gitu, sekarang dah kurus dulu berisi. Kawan dia tinggi lampai dan macho gitu. Agak lama jugalah tak dengar khabar berita. Tapi bila dapat khabar berita aku yang terkejut. Sekarang dia dan kawan dia bekerja dengan artis. Lupa nak cakap dia cameraman.

Aku ternampak dia secara tak langsung semasa majlis pertunangan sharifah sakinah. Wajah yang aku rindui ternampak juga. Dia jadi cameranman untuk majlis itu. Dan pasti dia pun dah tak kenal aku lagi. Dah berbeza bagaikan langit dengan bumi. Kawan sendiri pun tak kenal masa kan dia.

Apa yang buat aku tertarik jat dia adalah cara dia, perwatakan dia lebih kurang macam kawan aku yang aku suka masa zaman sekolah sampaikan lebam mata nangis bila dia pindah sekolah lain. Nampak cool, dingin tapi dengan kawan dia jadi lain. Tu yang aku suka. Ok sorry tergedik. Jumpa lagi.

Sayonara:-)

P/s : untunglah kena peluk dengat mat k pop!.


4 comments:

  1. Saya pon nak gedik juga. Pas FB si dia. Nak ngorat. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Sorry wak, saya dah lupa nama fb dia apa sebabnya saya dah delete fb saya.

      Delete
  2. Kenal benar perasan bertentangan mata dengan Crush. Omputih kata " Heart skips a beat"
    Tapi kalau kantoi curi pandang, malunya rasa bagai nak tanam muka dalam tanah. Hahaha.

    ReplyDelete
  3. Tahu tak pe. Walaupun malu kena control muka macam tak apa2 yang berlaki. Hehe.

    ReplyDelete